Fantasma, la darrera novetat d'Orciny Books

Fantasma

Novela de Laura Lee Bahr. Terror entretejido con noir en una historia explicada como un libro de «Elige tu propia aventura» 
Editorial Orciny Press


S’ha de dir que aquest llibre, que és interactiu, innovador, i que et dona una relació en primera persona amb els protagonistes, que de fet, acabes essent tu, jo no l’hagués llegit mai si l’hagués trobat en una llibreria.
No m’agrada el terror al cinema, i menys llegit, no tinc cap propensió al que sigui bizarro, i tot i que segurament la magnífica portada m’hagués cridat l’atenció en llegir la contraportada l’hagués tornat a deixar a la lleixa.
El vaig escollir perquè era la nova aposta d’Orciny Press, i pel que havia vist fins ara les apostes d’aquesta nova editorial són molt encertades.
Així que no vaig escollir el llibre ni per la temàtica, ni per l’argument, ni per l’autora, que no coneixia, si no per l’editorial i tot i així el llibre m’ha mantingut davant de les seves pàgines una darrera l’altre. Perquè?
Doncs perquè el llibre és participatiu, inclou al lector en cada decisió, és intercatiu, i només cal llegir algunes pàgines per que al igual que tots els personatges, tu mateix et sentis Sarah i vulguis saber que ha passat amb la seva vida, i la seva no mort.
A mitja lectura, no saps qui ets, si Simon el periodista, o el company de feina, o l’amic fumata, o la pròpia Sarah o el policia que ha investigat la teva mort. La teva pròpia mort? O la mort de Sarah? La veritat, és difícil de distingir, però interacciones, vols decidir, vols cridar, estic aquí escolta’m, i llavors crida la Sarah i el Simon sembla que escolta, i tu estàs convençut que has mogut algun fil de l’argument, i no entens res, però vols saber, no, millor, necessites saber.

Vaig iniciar un joc d’interacció amb #sarah en una lectura participativa amb #participaFantasma que hem va portar a destacar els moments d’interacció de la novel·la a mi, lectora, bandes sonores, moments psicològics, cites, o ressenyes, coses amb les quals et podies identificar i interactuar, música, sensacions, moments, personatges, maneres de pensar, pors, temors, estimacions. Tot això t’aporta Sarah a interactuar amb ella, en un llibre que es converteix en una lectura multimèdia, més a prop de la sensació de lectura vídeo joc, que mai, un experiment, molt interessant i que es el que m’ha mantingut atenta  a aquesta lectura.

Segurament seguiré sense ser amant del terror i de la cosa bizarra, però fantasma serà una de les meves recomanacions, una forma diferent de fer literatura, i un nou encert d’Orciny Pres.



Entrades populars d'aquest blog

Presentació interectiva de Catalunya Mítica

El Plagi. Sílvia Romero